Od dziś na kufrach bocznych nasze logo i adres bloga. Dodatkowo wyposażyliśmy się w gustowne koszulki :)
Teraz nas z nikim nie pomylicie.
sobota, 2 lipca 2016
piątek, 10 czerwca 2016
Planowanie trasy w Tyre to travel
W czym planuję trasy? Kiedyś natknąłem się na darmowy program Tyre to travel. Możecie go zassać ze strony: http://www.tyretotravel.com/download-tyre/
Program korzysta z map google. Wyszukując punkt możecie go znaleźć po trajetoriach GPS, nazwie itd. Program jest w całości po polsku.
Nagrałem prosty tutorial pokazujący planowanie trasy w tym programie. Zapraszam do zapoznania :)
piątek, 3 czerwca 2016
GPS na motocyklu
Potrzebny, nie potrzebny, jaki? Postaram się pomóc wam odpowiedzieć na te pytania.
Co to jest sieć i odbiornik GPS nie trzeba dziś nikomu tłumaczyć.
Czy jest potrzebny?
Myślę, że tak - pomaga w znalezieniu najbliższej stacji benzynowej, pozwala nam ustalić swoją pozycje nawet gdy korzystamy z mapy papierowej. Pozwala zaplanować trasę na komputerze i przenieść ją na odbiornik. Pozwala zapisywać ślad do podzielenia się ze znajomymi, bądź do powrotu po nim jeżeli się zgubimy.
Wybór odbiornika.
W dzisiejszych czasach odbiornik GPS posiada każdy smartfon ale...
Problem wodoodporności - uchwyty wodoodporne nie spisują się kompletnie - uniemożliwiają działanie ekranu dotykowego. Nie są wodoodporne w 100% Zawsze po deszczu miałem w nich wilgoć która zabijała kolejne telefony i nawigacje samochodowe. W dzisiejszych czasach mamy już wiele wodoodpornych smartfonów - zakładamy, że taki posiadamy. Przegrzewanie - podczas działania navi telefon bardzo się nagrzewa co podczas letnich dni powoduje uszkodzenia baterii i wyłączanie się telefonu. Sam moduł GPS - tu wadą jest moc anteny odbiornika... Zawsze - jadąc na nawigacji telefonicznej gps gubił mi zasięg. Zdarzało się to niezależnie od marki smartfonu - LG,Sony. W tym samym momencie nawigacja samochodowa działała.
Programy do nawigacji... Jest ich całe multum - ja polecam Mapy Google online - w porę ostrzegają przed wypadkami i korkami oraz OSM And. Osm to apka oparta na opensource'owych mapach open street map, https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand&hl=pl
Dokładność map pokazuje poniższy screen z Parku Strzeleckiego w Tarnowie.
Co to jest sieć i odbiornik GPS nie trzeba dziś nikomu tłumaczyć.
Czy jest potrzebny?
Myślę, że tak - pomaga w znalezieniu najbliższej stacji benzynowej, pozwala nam ustalić swoją pozycje nawet gdy korzystamy z mapy papierowej. Pozwala zaplanować trasę na komputerze i przenieść ją na odbiornik. Pozwala zapisywać ślad do podzielenia się ze znajomymi, bądź do powrotu po nim jeżeli się zgubimy.
Wybór odbiornika.
W dzisiejszych czasach odbiornik GPS posiada każdy smartfon ale...
Problem wodoodporności - uchwyty wodoodporne nie spisują się kompletnie - uniemożliwiają działanie ekranu dotykowego. Nie są wodoodporne w 100% Zawsze po deszczu miałem w nich wilgoć która zabijała kolejne telefony i nawigacje samochodowe. W dzisiejszych czasach mamy już wiele wodoodpornych smartfonów - zakładamy, że taki posiadamy. Przegrzewanie - podczas działania navi telefon bardzo się nagrzewa co podczas letnich dni powoduje uszkodzenia baterii i wyłączanie się telefonu. Sam moduł GPS - tu wadą jest moc anteny odbiornika... Zawsze - jadąc na nawigacji telefonicznej gps gubił mi zasięg. Zdarzało się to niezależnie od marki smartfonu - LG,Sony. W tym samym momencie nawigacja samochodowa działała.
Programy do nawigacji... Jest ich całe multum - ja polecam Mapy Google online - w porę ostrzegają przed wypadkami i korkami oraz OSM And. Osm to apka oparta na opensource'owych mapach open street map, https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand&hl=pl
Dokładność map pokazuje poniższy screen z Parku Strzeleckiego w Tarnowie.
Odbiorniki dedykowane na motocykl.
1. Lark Freebird 35AT
Navi do kupienia za około 400zł - Przyjmuje Automape i inne na Windowsa CE/mobile
Czytając opinie na forach dojdziemy jednak do wniosku, że navi jak to chinol jest bardzo awaryjna... Jednym służy lata ale większości pada co chwile... Serwis przeważnie zwraca pieniądze więc szkoda zachodu...
2. Tom Tom Rider.
Tom Tom działa na własnych mapach. Nie ma możliwości wgrania map innego producenta...
Koszta - zależą od wersji... Jakiś czas temu byłem posiadaczem wersji Rider Urban - okrojona wersja dużego tomka. Kosztowała coś koło 900zł. I jest to navi warta ceny jeżeli korzystamy głównie z asfaltu... Doskonale wyznacza drogi, super się ją obsługuje w rękawicach. Ma funkcje "kręte drogi". Po podłączeniu telefonu przez BT kopiuje się do niej książka telefoniczna, następnie łączymy ją z zestawem BT w kasku. Kiedy ktoś dzwoni widzimy na navi kto to jest, możemy na niej odebrać telefon i rozmawiać przez BT w kasku. Wersja Rider miała też mniej miejsca na mapy - trzeba było wybierać fragment, który nas interesuje. Dodatkowo , aby zmusić użytkowników do zakupu chwytu z funkcją łądowania zamontowali klapkę na gnieździe usb - bez usunięcia której nie naładujemy navi kablem gdy jest w standardowym uchwycie.
Szkoda tylko że na dzień dzisiejszy nie widzę już nowych Urbanów. A duże Ridery kosztują 1500-2000zł. Chyba, że uda wam się upolować używkę.
3. Garmin - czyli to co tygryski lubią najbardziej...
Atutem Garminów są mapy. Mapy są i darmowe i płatne i jest ich w internecie całe multum. Ja korzystam gównie z map OSM wspomnianych wyżej...
Odbiorników też jest sporo. Ich ceny zależą od wielkości, funkcjonalności itp.
Ja zakupiłem jeden z najtanszych modeli Dakota 20. To tzw. ręczniak. Nawigacja która na 2 paluszkach pracuje prawie dobę. Jest w pełni wodoodporna. Ma dotykowy ekran. Wbudowany barometr, kompas magnetyczny. Z minusów - jest dość mała i nie ma BT - piszczy przed manewrem.
Dakota 20 kosztowała około 900zł - można kupić bliźniacze modele Etrex 20, za około 800zł jedak nie mają one dotyku. Najtańszy czarno-biały etrex 10 to koszt ponizej 400zł. Smiało możecie też szukać używanych modeli 60s, 62s.
Oczywiście możecie kupić większe i typowo motocyklowe odbiorniki serii zumo za 1000-3000zł
http://www.navio.rix.pl/p/pl/1261/2/garmin+zumo+590lm+europa.html ja jednak postawiłem na uniwersalność - bo dakota doskonale nadaje się na rower i wedrówki po górach.
Zasilanie.
Każdy odbiornik wymaga zasilania. Musimy więc zamontować gniazdo zapalniczki. Podpinamy plus i minus bezpośrednio do akumulatora. i mocujemy gniazdo gdzieś za owiewką.
Możemy kupić gotowe, szczelne rozwiązanie np.tutaj:
To chyba tyle - jeżeli macie pytania śmiało piszcie :) Chętnie odpowiem - następnym razem opisze planowanie trasy :)
poniedziałek, 30 maja 2016
Weekend 28-29.05.2016 czyli miało być pięknie a wyszło jak zawsze...
Plan był zupełnie inny - mieliśmy spędzić weekend popijając wino w ciepłych źródłach na węgrzech.
Niestety praca zweryfikowała wszystko. Sobota koło południa - Może by tak Słowacki Raj? Lecimy.
Pogoda coraz gorsza - mając 70km do celu i mając w perspektywie burze na wysokości Białej Spiskiej odbijamy w stronę Polski. Zahaczamy jeszcze o drogę Osturnia - Łapszanka gdzie widoki mimo burzy zapierają dech w piersiach.
Od tego momentu droga do domu upłynęła w deszczu... Pozostało parę miejsc, których z powodu burzy nie udało się odwiedzić. Next time...
Niedziela...
Na fb mignęło nam, że w Sandomierzu jest jakiś festiwal sera i będą tam znajomi z Serowarni Piastowskiej, której produkty przywiózł Darek na jeden z bieszczadzkich offroad'ów.
No to lecimy... Droga dosyć nudna - jak to po płaskim bywa...
Na miejscu trochę zwiedzamy, kupujemy sery i jemy obiad. Dosiadają się do nas 3 pary motocyklistów z Otwocka. Wymieniamy doświadczenia. Oni 3 dni w trasie. Kraków, Zakopane i do domu.
Po obiedzie startujemy do domu - po drodze robiąc zdjęcie pod zamkiem w Ujezdzie.i pałacem Karskich we Włostowie.
środa, 25 maja 2016
Nowości...
Dawno nic nie pisałem - co nie znaczy, że nic się nie dzieje.
GS dostał deflektor model nc2 firmy looster z moich okolic. Polecam ofertę - tanie szyby i deflektory - mogą zrobić dowolną szybę. http://www.szybymotocyklowe.pl/ Do 120km/h nic nie wieje - można jechać z otwartą szybą lub szczęką.
Ja zmieniłem kask - ciasnego Acerbisa wymieniłem na Caberg'a Tourmax. Kask z daszkiem i szczękowy - dużo wygodniejszy w podróży. Wreszcie powrót do kasku z pinlockiem - koniec parowania.
Dodatkowo - trwają pracę nad owczą skórką na siedzenie, koszulkami, naklejkami.
Pozostaje zmiana opon bo TKC są już na wykończeniu i zakup przeciwdeszczowców.
GS dostał deflektor model nc2 firmy looster z moich okolic. Polecam ofertę - tanie szyby i deflektory - mogą zrobić dowolną szybę. http://www.szybymotocyklowe.pl/ Do 120km/h nic nie wieje - można jechać z otwartą szybą lub szczęką.
Ja zmieniłem kask - ciasnego Acerbisa wymieniłem na Caberg'a Tourmax. Kask z daszkiem i szczękowy - dużo wygodniejszy w podróży. Wreszcie powrót do kasku z pinlockiem - koniec parowania.
Dodatkowo - trwają pracę nad owczą skórką na siedzenie, koszulkami, naklejkami.
Pozostaje zmiana opon bo TKC są już na wykończeniu i zakup przeciwdeszczowców.
poniedziałek, 25 kwietnia 2016
Konkurs miesięcznika Motocykl i wydawnictwa Faraway
Miło nam poinformować iż w konkursie miesięcznika Motocykl i wydawnictwa FarAway nasza podróż "Bałkańskie szutry" zdobyła nagrodę. - Przewodnik po 100 alpejskich przełęczach.
http://www.wydawnictwofaraway.pl/podroze/item/217-konkurs-motocykl-balkanskie-szutry
http://www.wydawnictwofaraway.pl/podroze/item/217-konkurs-motocykl-balkanskie-szutry
środa, 2 marca 2016
Bieszczadzki Offroad - Natura Park
Kolejny raz dzięki uprzejmości Maćka mogliśmy potaplać się w błocie w Natura Park w Bieszczadach. Program imprezy był prosty wieczorne biesiady i dzienna jazda. Co tu więcej pisać. Wszystko widać na zdjęciach i filmie.
Subskrybuj:
Posty (Atom)